Premis
Premi IEC de la Secció de Ciències i Tecnologia ANTONI DE MARTÍ I FRANQUÈS de Ciències Químiques
Antoni de Martí i Franquès, químic
Altafulla, 1750 – Tarragona, 1832
31a convocatòria.
Premi instituït l’any 1964.
Ofert a la millor tesi doctoral o al millor treball d’investigació sobre ciències químiques.
Es convoca cada tres anys dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans.
Premi de la Societat Catalana de Química per a estudiants de fi de grau (TFG)
60a convocatòria.
Premi instituït l’any 1962.
Ofert a un treball de fi de grau (TFG) del grau de química realitzat per alumnes d’universitats de terres de llengua catalana.
Es convoca anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de la convocatòria dels Premis Sant Jordi de l’Institut d’Estudis Catalans.
Guardonats en la darrera edició (Premis Sant Jordi 2022)
Les bases del Premi per a la convocatòria dels Premis Sant Jordi 2023 es poden consultar al següent enllaç
Data límit de presentació: 2 de desembre de 2022 a les 13 h.
Premis de Recerca de Batxillerat dins l'Àmbit de la Química
La Societat Catalana de Química (SCQ), fidel al seu interès per difondre la química en la nostra llengua, promou un conjunt d’activitats dins l’àmbit d’aquesta disciplina. El seu interès per la docència s’ha fet palès en l’organització d’un gran nombre d’activitats, algunes especialment adreçades a l’ensenyament de la química a la secundària. En aquesta línia, la SCQ vol contribuir a engrescar els alumnes de batxillerat i els seus tutors i tutores de treball de recerca a desenvolupar-ne un que tracti un o diversos aspectes de l’àmbit de la química, i a participar al concurs Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l’Àmbit de la Química.
- Dissetena edició, 2023
- Setzena edició, 2022
- Quinzena edició, 2021
- Catorzena edició, 2020
- Tretzena edició, 2019
- Dotzena edició, 2018
- Onzena edició, 2017
- Desena edició, 2016
- Novena edició, 2015
- Vuitena edició, 2014
- Setena edició, 2013
- Sisena edició, 2012
- Cinquena edició, 2011
- Quarta edició, 2010
- Tercera edició, 2009
- Segona edició, 2008
- Primera edició, 2007
Reconeixement d'Emplaçaments Històrics Representatius de la Química en el Territori de Parla Catalana
El Premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
Arreu d’Europa hi ha força emplaçaments que recorden on es van produir importants desenvolupaments o esdeveniments de caràcter científic. No obstant això, pocs s’identifiquen amb la química. En aquest context, la Societat Catalana de Química vol reconèixer aquells emplaçaments històrics (edificis, laboratoris, universitats, indústries, institucions, ciutats, explotacions, manufactures…) representatius de la química en el territori de parla catalana.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Les bases del Premi per a la 3a convocatòria 2023 es poden consultar al següent enllaç.
Premis de Recerca, Educació i Divulgació de la Societat Catalana de Química
• Premi de la Societat Catalana de Química a l’Excel·lència Científica
El premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
L’objectiu és reconèixer la trajectòria científica d’una persona en l’àrea de la química. El premi consisteix en un diploma i un guardó.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Per a l’edició 2023, podeu consultar les bases del Premi en el següent enllaç
Guardonats en la segona edició
L’any 2022 van rebre el premi la Dra. Clara Viñas Teixidor i el Dr. Joan O. Grimalt Obrador
Podeu veure el vídeo de la Dra. Clara Viñas Teixidor en aquest enllaç
Podeu veure el vídeo del Dr. Joan O. Grimalt Obrador en aquest enllaç (v. català) o en aquest enllaç (v. anglès)
Guardonat en la primera edició
L’any 2021 va rebre el premi el Dr. Jaume Veciana Miró
Podeu veure el vídeo del Dr. Jaume Veciana Miró en aquest enllaç
• Premi de la Societat Catalana de Química al Talent Científic Emergent
El premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
Es convoquen dos premis per a investigadors o investigadores joves. L’objectiu és valorar la seva trajectòria científica i la seva capacitat de lideratge científic emergent en l’àrea de la química. El premi consisteix en un diploma i una dotació econòmica.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Per a l’edició 2023, podeu consultar les bases del Premi en el següent enllaç.
Guardonats en la segona edició
L’any 2022 van rebre el premi el Dr. Pablo Gago Ferrero i el Dr. Max García Melchor.
Podeu veure el vídeo del Dr. Pablo Gago Ferrero en aquest enllaç
Podeu veure el vídeo del Dr. Max García Melchor en aquest enllaç
Guardonats en la primera edició
L’any 2021 van rebre el premi la Dra. Clàudia Climent Biescas i el Dr. Aleix Comas Vives.
Podeu veure el vídeo de la Dra. Clàudia Climent Biescas en aquest enllaç
Podeu veure el vídeo del Dr. Aleix Comas Vives en aquest enllaç
Premis d’Educació de la Societat Catalana de Química
• Premi de la Societat Catalana de Química a l’Excel·lència Educativa
El premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
L’objectiu és reconèixer la trajectòria docent d’una persona en l’àrea de la química en l’àmbit preuniversitari. El premi consisteix en un diploma i un guardó.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Per a l’edició 2023, podeu consultar les bases del Premi en el següent enllaç.
En la segona edició el premi ha quedat desert
Guardonat en la primera edició
L’any 2021 va rebre el premi la Dra. Maria Luisa Salgado Vallvey. En aquest vídeo trobareu una breu presentació de la seva trajectòria.
• Premi de la Societat Catalana de Química a la Innovació Educativa
El premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
Es valoraran les tasques i els treballs d’innovació educativa portats a terme per a la millora de l’ensenyament de la química, tant a l’aula com en activitats extraacadèmiques. El premi consisteix en un diploma i una dotació econòmica.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Per a l’edició 2023, podeu consultar les bases del Premi en el següent enllaç.
L’any 2022 va rebre el premi la Dra. Anna Rigol Parera.
Podeu veure el vídeo de la Dra. Anna Rigol Parera en aquest enllaç
En la primera edició el premi ha quedat desert
Premi de la Societat Catalana de Química a l’Activitat Divulgadora
El premi va ser instituït el 2021 i tindrà una periodicitat anyal.
Es valoraran les tasques de divulgació de la química dutes a terme en qualsevol àmbit amb l’objectiu de millorar la formació de la cultura química de la ciutadania. El premi consisteix en un diploma i una dotació econòmica.
Es convocarà anualment dins el Cartell de premis i de borses d’estudi de l’Institut d’Estudis Catalans. Per a l’edició 2023, podeu consultar les bases del Premi en el següent enllaç.
L’any 2022 va rebre el premi el Dr. Jordi Díaz-Marcos
Podeu veure el vídeo del Dr. Jordi Díaz-Marcos en aquest enllaç
Guardonat en la primera edició
El guardonat del 2021 ha estat el Dr. Claudi Mans Teixidó, podeu veure el seu vídeo en aquest enllaç